Hajken.

Hemma!
Nu kommer jag  berätta lite kort om hajken, de hände jättemycket så jag komme såklart inte skriva om allt.
Kom nyss hem, eller ja.. jag har duschat och packat upp.
Juste, de kanske kommer några inslag på scoutninska :P

Efter jag kommit hem från Arvid hade jag bara på mej en och en halv timme. jätte stressigt!
Jag fick göra mat och ta med mej och jag han precis packa klart. Samtidigt hade pappa hittat en cyklel vi skulle åka och titta på. Men jag hann inte så allt hänge på pappa, som köpte cykel och den va väl fin. :)
Packade snabbt och sen fick jag gå till kåken. Vi fick packa om allt där och fick en massa mer att fylla våra superstora ryggsäckar med. Dom blev jättetunga! Och jag fick såklart ta vindskyddet, som väger ton!
Men när allt va klart tog vi bussen till älvjö och sen pendeltåget till västerhaninge och sen buss igen till trasthammar.
När vi klev av bussen där, blev allt jätte mörkt för då va klockan säkert 11. Och de ända ljuset va två ficklampor och bussen som försvann, de såg ut som en scen ur Min granne totoro, en skit bra film :P. På vägen körde vi 1000år och 1000 mil.
Sen gick vi inte så lång kanske en km, fast de va helt mörkt och marken va hal av snön och knögglig! Jätteojämn!

När vi kom fram till platsen vi skulle sova på tog ledarna så klart den plats som va plattast och bad oss hitta ett ställa att sätta upp vårat vindskydd på. Vi letade läng men tillslut hittade vi ett ganska platt. trodde vi ja...
När vi fårr upp vårat vindskydd kom ledarna med varmakoppen och vi fick äta de och mackor. mums.
Sen kojsade vi. trötta mitt i natten.

På morgonen väcktes vi av en ledare som skrek för att driva med oss, men vakna gjorde vi iallafall!
Alla hade frusit jätte mycket förutom jag och karin. men jag hade jätte mycket kläder på mej. Linne, långärmad,tjocktröja och en till tröja och en fleece, och långkalsonger och mjukisbyxor, sovsäck och sovsäcksöverdrag ( en tunnsovsäck man ska ha utan på sovsäcken ) såklart.
Sen gjorde vi havregrynsgröt, USCH! jag gillar inte någon gröt! och packade ihop och började gå igen.
Vi gick och gick och gick och gick och gick och gick och gick och gick och gick ännu mer!  Rakt ut i skogen knappt på någon liten stig ibland. Jobbigt! min ryggsäck va jättetung och skog är jobbigt att gå i plus att jag har problem med foten,
När vi äntligen komfram till mat platsen hade vi gått lite mer än hälften runt sjön.
Jag va ganska baktung och rammlat några gånger så jag va ganska kall. Men joanna va värst! Hon rammla varje minuta jag lovar! Vi åt Topzi, alltså nuddlar, bacon, thaisås och typ liter mer, aja jättegott iallafall!
Sen gick vi ännu mer! och ännu mer och sjöng vår fina "alla som älskar hoppar nu" sång. haha
Sen hade vi paus och dansa Stiwibois finfina dans, haha.

Sen gick vi mer! Och kom fram till platsen vi skulle sova på. Som visade sig vara tvärs över sjön! typ 200 meter över isen! och vi ahde gått hela dan! Då flippade jag. men de va iallafall lite kul att gå.
Sen typ lagde vi lax och satte upp vindskyddet igen och sov där... Den här natten va de kallare även fast jag ahde en tröja mer på mej frös jag lite.. Och nu är de ju Sommar tid, fast inte sommar :( men vi förlorade iallafall en timme som var väl behövd medsom vi missade ändå.

Sen när dom väckt oss på de underbara sättet igen så åt vi ännu mer gröt, yaay.
Och sen packade vi ihop och började gå igen, haha. Men de är myucket roligare än de låter!
Vi lagade lunch vid busshållplatsen, MUMS typ kycklingsoppa med pasta i.
Sen kom bussen. Typ alla sommna efter ett litet tag..

När vi kom tillbaka till kåken fick vi packa upp allt och diska allt och torka av voindskydden och göra rent stormköken med svinto, allt de svarta gick inte bort om man inte gnuggade jättehårt jättelånge, min hände blev förstörda men efter allt jobb blevde fruktsallad och så spleade vi tjurskalle :D

De hände massa mer, man jag orkar inte skriva mer, är jättetrött! PUSSPUSS

bilder kanske kommer!


snygg trött scout vid namn Signe,

ingen är nog så intresserad av bilderna, men om någon är de finns dom
http://scouter.se/kompisar/stiwi/arkiv/
och bilderna heter, vårhajk del 1 och 2.

Kommentarer
Postat av: joanna

jag trillade inte alls varenda minut...okej nästan men i alla fall;)

2009-04-05 @ 13:02:09
Postat av: Anonym

joo, joanna, de gjorde du visst ;)

2009-04-08 @ 18:02:59
URL: http://signefridstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0