Signe back på mark igen :)

Japp, segla va inte direkt roligt, men sjukt härligt :)
Först fick jag ha min gamla knalloranga flytväst som jag egentligen växt ur, men den bytte jag snabbt ut mot en reservväst, blå och gul så jag såg ut som flaggan, nää jag bara skoja, men den va förstor både istorleken och vikten, 70 - 90 kg, lixom typ dubbelt så mkt som jag väger. men den fick duga till vi sett, ( efter några timmars fixande ) att motorn va trög och behövde en ny sladd eller nåt och att vi hade segel vajen upp i vädret -.-
Så jag och syrran stack te piren och bada medans pappa och kompisen ove stack hem till ove och hämta en stol man kunde hissa upp i masten och dra ner vajen med och sån där grej te motorn och en ny flytväst till mej. och juste mat från donken :) hihi.
Min tredje flytväst för dagen va bäst, en jätteliten check sak som va ljusblå och vit utan jobbig rem mellan benen och stor jobbig krage, utan som en liten tight väst :)
Och maten som kom va riktigt efterängtad! Mm, min sallad. jag va tvungen att prova donkens nya "shake" sallader, den grekiska va tydligen slut så det blev den ost och skink sallad, dom va supergoda ! I love it!
Dom här är lite minde än dom andra men ändå lika mkt dressing, jag som älskar dressing! Jag HATAR när det finns sallad kvar med lite dressing, det ska vara dressing på salladen ! och det va det i min sallad :)
MUMS, en nya favorit kanske, efter min gamla Mcfeast ( ? )
Men iaf så efter lite mat och ännu mer jobb -.- kunde vi åka ut. när vi kommit ut utanför båtklubben och en bit ut i farleden så skulle vi hissa segel, men vajen jag tog ner hade blåst och hamnat på fel sida och vi fick åka in igen -.-
Efter ännu mer jobb så va det fixat och vi styder utåt igen :)
Benen i vattnet, ( mkt svalkande i 30 graders hetta ) och blåsten i håret va det underbart, men vi tog bara en liten tur efter som klockan plötsligt blivit 6. :O
Så vi hann inte bada mellan öarna från båten utan det blev piren igen.
Denna gång badade vi med flytvästarna för att prov min, den flöööt ;P
hihi..

Chill dag :)
Juste om min tripp till gbg, jag pallar faktiskt inte lägg ut så många bilder, förlåt. men jag pallar inte. men nån blir det men inte nu :P




Mälarhöjdensbåtklubb :)


Beskymrad seglare ?


Väntar på pappa och Ove och maten xD, man va sjukt hunrig då..

Finfin sndbox jag såg när vi satt och vänta på att dom skulle komma med mat :)



sommar - 09



Nyckelpigan är finfin, ( inte enligt kim dåra ) men don små svarta typ lössen är så äckliga (a )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0