Filmgalen ;)

Kom nyss hem från piren dit mamma och syrran tog med mej på picknik :)
Blev bullar och saft i solen så nu är man ännu mer solkysst ;)
Jag satt och läste där ner i en ny bok som mamma lånade typ innan sommaren men som jag inte tittat åt fören i morse, den heter Vinterviken och är skriven av Mats Wahl ( tror jag )
Har inte kommit så långt men det verkar ganska bra :)

Imorse blev det en film till, mamma är ju med i en film klubb och vi köper ganska många filmer..
Och jag älskar att setta på en film och mysa isoffan med frukost!
Så i morse blev det filmen tjuvarnas herre, som är baserad på en bok med samma namn av Cornelia Funke ( eller nåt i den stilen. ) Filmen va bra även om min syrra ville kolla på dubbat till svenska och dubbningen va ganska konstig och dåligt, gillade jag filmen strakt! Den är ganska mysig och fin.
Det handlar typ om Prosper och hans lillebror Bo som är föräldrar lösa och mostern ( elak ) kan bara ta han om Bo och vill setta honom på bran hem, så dom rymmer till Venedig där dom träffar på ett gäng föräldrarlösa ungar, geting,mosca, scipper/ tjuvarnas herre och en som jag inte kommer ihåg. Och med dom utfördom en stöld av en lejonvinge och råkar ut för en delsaker.. och lalalal, aja den va bra iaf och jag har faktiskt nu både sett den, lyssnat på den på radioteater fast det länge sen, och så har vi nog läst den i skolan oxå och lyssnat på ljudbok, haha ;)

Aja, nu ska jag snart sticka och grilla hos några kompisar ;)
PUSS

bildbrist, så det blir några bilder från filmen och boken .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0