I went insane before anyone else.

Nu har jag kommit hem från min sjukt roliga dag.
Var ledig från skolan vilket betyde sovmorgon efter man inte skulle vara för fören 10.
Men jag tog tunnelbanan till tc och möte Olivia som skulle till tandläkaren och sen bussen till Grönan.
Massa folk var där. Pressen, testpiloterna och... kändisar ;)
Jag började skaka redan när jag gick av bussen och när jag sen blev avprickade att jag kommit så blev det inte bättre.
Men de hörde väl till ? Man ska väl vara nervös ?
När vi kom in såg vi hur dom körde Insane med dockor i, då blev det lite äckligt, och många frågor kom upp i huvudet,
tänk om den typ inte funkar ? och paja när jag sitter i ? eller som den har något fel ?
Men fick sen alla frågor besvarade när dom berättade att den va klar och kunde absolut åkas säkert.
Men stället var ju fortfarande en byggarbetsplats vilket gjorde det ganska läskigt! Fattar inte hur allt ska vara klart till på fredag då genrepet är innna dom öppnar på lördag.
Vi gick cola och mackor att äta på innan allt började rulla på.
Samtidigt som dom hade en presskonferans.
Folk började åka innan pressen kom och oxå skulle trängas med oss för att åka.
jag skakade som fan nu men det gjorde alla andra oxå, försökte dölja med med att skaka på benen ganska "stort" så folk skulle tro att jag frös, vilket jag gjorde efter som det va ganska kallt..
Jag stod längst fram i kön nere på marken när jag hör dom ropa, en åkare som inte har åkt och då tittar jag upp. och ser

Erik Segerstedt!  När jag kollar på honom säger han, Du där i rosa jacka, du är fett söt! vill du åka med mej ?
jag är seriös! OMG tänkte jag när jag fick de försäkrat genom att hon som tog han om oss testpiloter frågade om jag vill åka med Erik och jag sa ja, såklart. Men när jag kommer upp till plattformen så finns det en platskvar på vagnen om redan står där och jag blir tvungen att sätta mej där :(
Men jag hamnar bredvid någon Jonas typ som jag kände igen, vet inte om det var någon kändis eller någon jag sett, och har inte kommit på det ännu. men all personal kollade i allafall hela tiden om allt va bra... :P
Sen börjar allt. Vi åker sakta uppåt och ser hela stan typ. haha och sen börjar det snurra som fan och jag slängs hit och dit, efter jag var lättast och åkte med bara vuxsna så blev sidan jag satt på lättast och det betyde att jag skulle slängast runt mer. På tre ställen tror jag man bromsade vagnen vilket gjorde att man precis får klart sig för var man är och om man är upp och ner eller ut och in (a). innan man slängs iväg igen. På slutet kommer jag baklänges och slängs upp och ner ut för den delen där bergodalbanan utar ut över vattnet och jag åker upp och ner baklänges ut där med huvudet först och känner jag jag kommer kracha i vattnet innan det bromsat till och jag i några sekunder hänger där upp och ner kanske 3 merter över vattnet och får det precis klart för mej innan man snurrar runt och har igne kontoll igen.
Men när man kommer av så känns allt bara jätte roligt och speciellt när man kommer ner och Danny hejar på en, inte på alla som kommer ner utan bara på mej ? och när man ser alla andra kändisar från tv och hela EMD. När man sen får tröjor där det står I went Insane before anyone else, grönlund på blir man ju inte ledsnare.
Sen ställer man sig i kö igen och får vänta på att hela pressen ska åka. medsans man gör det passar man på att smygfotta alla kändisar, och sånt. Sen ska man åka igen, den här gången hamnar jag på samma plats med en ynugre tjej bervid och bakom mej en mamma och en pojken, sitter än en gång på den lättare sidan. hah. Men de är inte det som intresserar mej utan det är att på andra sidan "rälset" i samma vagn som jag sitter Danny. haha, och han skrek nog mest! haha.
Sen innan han sticker i väg till alla kameror från åkturen hinner jag och tjejen jag åkte med stoppa honom och jag får en fin autugraf på baksidan av min insane tröja! ;)

Nu satt jag nyss och kollade igenom vad alla tidningar skrev och på tv, efter dom dom filmade typ hela tiden och jag blev interjuvad av typ radio, eller nåt. Och jag hittar på en tidning en bild på mej ? haha på stockholm citys hemsida.
Så den bjuder jag på tills jag kommer till pappa och kan ladda in alla bilder.

http://stockholm.city.se/nyheter/15977/gronans_nya_attraktion_insane_

Nu har jag försökt få in bilden med det funkar typ inte :(
Kolla länken ist. Jag har rosa jacka och sitter närmast hjulet :)

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0